1/10 Nuts Planet Indian Home Guard (1)

Last weekend I was at SMC in Veldhoven. It’s a large modelshow with a lot to see and to buy. On of the thing I pick up was a bust from Nuts Planet. It’s not my first bust of this manufacture and the other I have do have a great fit and are very detailed with not much to clean. As  the kits are not cheap you expect also a good quality but  when I opened this kit I was a bit disappointing as the parts had a lot of flesh and the fit was terrible, I had to use a lot of filler to fit the arms to the body. I had almost the idea that I had bought a bootleg in an original case. But there is always a way to go and I cleaned the parts and put the body and arms together. Normally I would have paint them separate but with the filling is was not possible.

First step was painting the face and eyes. I used colors from Citadel and Jo Sonja and followed the picture on the box.

Today I started with base coating the other parts. As it was a bit difficult to find good paint reference for the shirt I mixed some colors together that I thought would make up the right color.

Please like & share:

Verlinden bustes

Ooit heb ik een lading bustes van het merk Verlinden gekocht. Het zijn allemaal resin bustes ongeveer schaal 1/9 1/10 (200mm) Een tijdje geleden was ik met eentje begonnen, niet dat ik daar echt mee opschoot. Vorige week had ik zin om weer eens wat te schilderen en zodoende kwamen de bustes weer te voorschijn en zo ben ik begonnen met het schilderen.

De eerste buste is een Fransoos ten tijde van de Napoleontische oorlogen of te wel een French Demi-Brigade Egypt.
000-Boxart

Zoals altijd maak ik de resin stukken schoon en verwijder de overbodige casting blokken. Als dat klaar is, maak ik de bustes schoon met de vet verwijder van Bison en daarna nog een keer de laatste schoonmaakbeurt met 96% alcohol. Dan mag de buste drogen en de volgende stap is een primer laag, ik gebruik daarvoor Vallejo Black primer.
001-Start bust 002-Face in primer

De primer laat ik meestal een nacht drogen voordat ik verder ga.

De volgende stap zijn de ogen.
003-Colors for the eyes 004-Base coat eyes 005-Eyes
Helaas door het licht krijg ik de uiteindelijke ogen niet helemaal duidelijk op de foto. Komt later wel.

Zodra ik tevreden ben met de ogen begin ik met de huid. Hiervoor maak ik een nat pallet en voor de basis gebruik ik deze keer Vallejo Model Color Brown Sand. Deze kleur is wat donkerder dan ik normaal als basis gebruik. Omdat dit een gast is in Egypte heb ik hem een wat meer verweerd gezicht gegeven en dan is een donkere kleur meer voor de hand liggend.
Verder gebruik ik diverse kleuren uit de Jo Sonja range (acryls) voor het oplichten en de schaduw gedeeltes van het gezicht.
006-Wet pallet

De volgende foto’s laten de diverse stappen zien. In de eerste foto’s zijn de highlights te zien, daarna de schaduwen en de laatste foto toont het haar wat meer kleurvariatie heeft gekregen.
007-Highlight 008-Highlights and beard 009-Highlights and beard 010-Shadows 011-Shadows 012-Hair

Tot de volgende update.

Please like & share:

US Navy Seal Vietnam

Deze keer geen werk in voortgang. Dit project liep al een tijd en na diverse keren opnieuw te beginnen heb ik uiteindelijk de buste afgekregen. De buste is van Young Miniatures en op de doos staat het figuur met een tijgerprint camouflage en camouflage op het gezicht.
001-Boxart 002-Inhoud box

Dat laatste vond ik niet mooi lijken na diverse pogingen geschilderd te hebben. Daarom heb ik  gekozen voor een gezicht zonder beschildering maar wel met wat zweet. Ook heb ik voor het uniform voor een ERDL camouflage gekozen en niet voor de standaard tijgerprint camouflage. Zo kreeg ik ook een eigen versie en niet een standaard uitvoering zoals op de kit.

De eindfoto’s:
025-Afgerond 026-Afgerond 027-Afgerond 028-Afgerond 029-Afgerond

Please like & share:

Vietnam bustes

Een tijd geleden ben ik begonnen met het schilderen van drie bustes van Mitches Minitatures. Het zijn drie bustes die een gelijkenis tonen met de drie hoofdrolspelers uit de Vietnam film Platoon van regisseur Oliver Stone die zelf in Vietnam gediend heeft.

Na het uitpakken van het pakket zagen de drie bustes er zo uit:
001-Buste Sheen 002-Buste Beringer 003-Buste Defoe

De volgende stap was het in elkaar zetten van de bustes en daarna ze schoon maken zodat de primer goed kon hechten. Na drogen werden de figuren bespoten met Black Primer van Vallejo.
004-Bustes in primer hoofden

Ik begin altijd met de gezichten omdat het voor mij de bepalende factor is of een buste slaagt of niet en bij deze figuren doe ik niet anders. Om de kleuren aan te passen aan de warmte die in Vietnam heerste heb ik op een nat pallet wit, oker geel en burnt umber gemixt en daarmee de gezichten geschilderd. Na alle hooglichten en schaduwen en andere facetten van het gezicht was dit het resultaat.
024-Barnes klaar 023-Barnes klaar 022-Barnes klaar_1

030-Elias klaar 029-Elias klaar 028-Elias klaar

027-Taylor klaar 026-Taylor klaar 025-Taylor klaar

De volgende stap waren de uniformen en webbing en andere onderdelen. Deze werden met diverse groene kleuren van Vallejo Model Air gedaan en een aantal kleuren uit de Jo Sonja range.
036-Barnes in de verf 033-Taylor uniform 031-Elias begin jas

De laatste stap was de afronding, enkele kleuren moesten nog bijgewerkt worden en daar is wat tijd overheen gegaan en uiteindelijk heb ik het deze week afgerond en is dit het eindresultaat.
047-Afgerond 044-Afgerond 041-Afgerond

En nog eentje samen en nu op zoek naar een plekje in de vitrinekast.
040-De drie klaar

Please like & share: